CZYM PACHNĄ PORY ROKU??
Uczestnicy projektu zapoznali się z kwiatami charakterystycznymi dla różnych pór roku. Poznali postać Fridy Kahlo i wykonali jej portret.
NIE WSZYSTKO GWIAZDA CO SIĘ ŚWIECI..?
Kosmos jest niezwykle fascynujący, zawiera w sobie wiele tajemniczych zjawisk i elementów. Za pomocą wynalazków ludzkości jesteśmy w stanie go lepiej poznać i zobaczyć zdjęcia tego co w sobie zawiera. Uczniowie świetlicy poznali tajemnice kosmosu, oglądając odpowiednie filmy. Na zakończenie wykonali przepiękne prace plastyczne “W kosmosie”.
DO CZEGO TO SŁUŻY?
Wynalazki potrafią zmieniać nasz świat na lepszy. Ich autorzy cieszą się wielką sławą i uznaniem wśród innych osób. Nasi uczniowie zamienili się w wynalazców i udokumentowali swoje pomysły na kartce papieru.
CZTERY PORY ROKU, A MOŻE WIĘCEJ …?
Uczniowie wypowiadali się na temat cech charakterystycznych wszystkich pór roku. Wykonali prace plastyczną ukazujące barwy charakterystyczne dla nich, niektórzy za pomocą kolażu ukazali ulubioną porę roku.
JAK ZOSTAĆ PIRATEM?
Przygody piratów są pełne zaskakujących zwrotów akcji, o czym mogli przekonać się uczniowie podczas projekcji bajki. Kontynuacją zajęć był turniej gry w okręty. Zabawy było przy tym mnóstwo.
Jgik tp szrfy?
Tajne wiadomości, szyfry, kody to tematyka minionych zajęć. Uczniowie poznali sposoby szyfrowania wiadomości znane na całym świecie, oglądali księgę szyfrów. Odkrywali zaszyfrowane słowa, obrazki oraz stworzyli swój własny szyfr za pomocą, którego ukryli wiadomość dla nauczyciela. Pomysłowości i kreatywności podczas tych zajęć nie brakowało.
CZY TEN OBRAZ SIĘ RUSZA?
Kolejne zadanie za nami. Uczniowie dowiedzieli się czym jest sztuka op – art oddziałująca na oko widza, zapoznali się z przykładowymi pracami, poznali proces ich powstawania.. Stworzyli piękne prace, które wymagały od nich skupienia i zaangażowania.
CO TO JEST GAFA?
Uczniowie na podstawie książki “Bon czy ton savoir – vivre dla dzieci” poznali zasady zachowania się w różnych sytuacjach. Mówili jakie cechy powinien posiadać człowiek kulturalny, co to w ogóle oznacza być kulturalnym? Na zakończenie zajęć odbył się test “Bon czy ton” na podstawie, którego wyłoniliśmy “Mistrza Savoir – Vivre”. Zwycięzcom gratulujemy.
ILE JEST KROPEK?
Uczniowie zostali zapoznani ze Sztuką Aborygeńska. Dowiedzieli się kim byli Aborygeni i jaki rejon świata zamieszkiwali. Oglądaliśmy albumy przedstawiające ich dzieła. Na zakończenie wykonaliśmy parce plastyczną metoda kropkowania.
Piła czy młot? Po co rybom narzędzia?
Podwodny świat nie jest już nam obcy. Uczniowie zapoznali się z rybami występującymi w wodach świata, poznali ciekawostki z tym związane. Na zakończenie wykonali przestrzenną pracę plastyczno – techniczna ukazującą nam daną tematykę.
Kto na podium dzisiaj stanie?
Uczniowie podczas zajęć poznali zwierzęta, wskazywali ich cechy, umiejętności, które sprawiają, że są “Naj” wśród innych. Rozbudziliśmy własną ciekawość i zainteresowanie światem zwierząt, gatunkami jakie możemy spotkać na świecie. Na zakończenie stworzona została księga rekordów wśród zwierząt.
GDZIE JEST ZWIERZĘ?
Pierwsze zajęcia z projektu: Świetliczaki na tropie … zagadek” za nami. Uczniowie poznali zjawisko mimikry oraz zwierzęta, które świetnie potrafią się wtopić w otoczenia. Na zakończenie uczniowie wykonali kameleona.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
„ŚWIETLICZAKI NA TROPIE …ZAGADEK”
- realizacja Marlena Pyrchała
- realizowany w świetlicy szkolnej.
Realizacja programu opiera się na przeprowadzeniu cyklu zajęć tematycznych.
Cele projektu:
- wychowanie aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętności współistnienia z przyrodą ucznia
- uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata i potrzebę ochrony przyrody
- działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata
- rozwijanie zdolności manualnych ucznia