Akcja wymiany pocztówkowej – Wielka Mapa Polski
Klasa 2 B przystąpiła do realizacji ogólnopolskiej akcji wymiany pocztówkowej – Wielka mapa Polski, który polega na wymianie kartek pocztowych pomiędzy szkołami w całej Polsce w celu zachęcenia do zwiedzenia swojego miasta oraz stworzeniu pocztówkowej mapy Polski.
15 marca uczniowie tej klasy uczyli się redagować pozdrowienia oraz adresować kartki pocztowe. Pocztówki z pięknymi widokami i zabytkami naszego miasta wyruszyły już w najodleglejsze zakątki Polski.
Kot Cukierek wita wiosnę
Powstała gazetka szkolna wymagała od uczniów skupienia, zaangażowania i dokładności. Większość elementów jest wykonana metodą origami. Dzięki odpowiedniemu poskładaniu kartki powstały piękne kwiatki, motyle, biedronki i skaczące żabki.
Harcujące myszki w klasie 2b
Dwa jajeczka, marcheweczka, serek i już mamy harcujących po talerzu myszek szereg.
W poniedziałek 4 marca uczniowie z klasy II B odwiedzili już po raz kolejny Pracownię Kreatywną H2O. Poprzez zabawę
i praktyczne działania poznawali podstawowe prawa prawa fizyki. Po raz kolejny udowodnili, że twórcze, nieschematyczne myślenie wynika z potrzeby, która – jak głosi powiedzenie – jest matką wynalazków.
Mikołaj Kopernik – patron naszej szkoły
Uczniowie w ramach zajęć przypomnieli sobie najważniejsze informacje dotyczące Mikołaja Kopernika oraz wykonali jego portret w postaci witrażu.
Czy samochody ogrzewają miasta?
Uczniowie podczas zajęć dowiedzieli się dlaczego w miastach temperatura jest wyższa?, jaki wpływ ma na to ruch samochodów? oraz co stałoby się gdyby wszystkie pojazdy były elektryczne? Główną część zajęć stanowiły doświadczenia mające udzielić odpowiedzi na powyższe pytania.
Zaczarowana Zagroda
Gazetka tematyczna zdobiąca korytarz szkoły powinna być związana z tym co dzieje się w klasie. Wiec pokusiliśmy się o zobrazowanie omawianej lektury. Wykonaliśmy zorzę polarną stanowiącą tło dla naszych “Geometrycznych Pingwinków”.
Dzień Babci i Dziadka
Czy zwykła laurka dla Dziadków wystarczy skoro nasza głowa jest pełna pomysłów, a uczniowie chcą poznawać coraz to nowsze techniki? Chyba nie!! Prezentem dla Babci i Dziadka było własnoręcznie wykonane mydełko. Czy wymagało od nas zaangażowania i precyzji? – zapewne tak! Czy mogliśmy je wykonać samodzielnie? – oczywiście że tak!
To przecież takie proste, a zabawy co nie miara. Każde mydełko było indywidualne, kreatywne i z ogromem serca, włożonego w jego wykonanie.
Wycieczka edukacyjna na Politechnikę Śląską
Jak z butelek powstają bluzy polarowe?
Zajęcia te podzielone zostały na dwie części: przyrodniczą i plastyczną. Podczas lekcji uczniowie utrwalili informacje dotyczące prawidłowej segregacji śmieci. Wymieniali sposoby przetwarzania śmieci, oraz korzyści z tego płynące. Wykonywali przydzielone karty pracy oraz zobaczyli film przybliżający im dany temat.
Druga część plastyczna poświęcona była kreatywności i pomysłowości dzieci. Wykonywali podczas lekcji organizery na przybory szkolne z butelek plastikowych.
POLSKA – MOJA OJCZYZNA
W tym tygodniu uczniowie wykonali gazetkę z okazji 100- lecia Odzyskania Niepodległości.
SKĄD SIĘ BIORĄ ORKANY?
Pogoda czy klimat? tym właśnie zajmowaliśmy się podczas zajęć. Omówiliśmy całotygodniowe obserwacje pogody prowadzone przez uczniów. Wskazaliśmy różnicę między pogodą a klimatem. Obserwowaliśmy zjawiska pogodowe widoczne za oknem, nazywaliśmy kierunki wiatrów. Zajęcia bogate były również w doświadczenia “Ruch powietrza”.
PODNIEBNE KLIMATY
Klasa II B brała udział w bardzo ciekawej wycieczce. Odwiedziła Aeroklub Śląski na lotnisku Muchowiec. Pan Matura opowiedział nam wiele ciekawostek na temat pracy aeroklubu i lotników. Zobaczyliśmy szybowce, mogliśmy dowiedzieć się jak są zbudowane, w jaki sposób latają. Wrażenie zrobiły na nas duuuuże hanagary, w których stoją samoloty! Na terenie aeroklubu znajduje się także stacja meteorologiczna. Poznaliśmy przyrządy do odczytywania pogody i dowiedzieliśmy się jak ich używać. Było super!
Dziękujemy Panu Romanowi Matura za świetną wycieczkę i poświęcony nam czas!
JAK ROZPOZNAWAĆ EMOCJE?
Z tym tematem zmierzyli się uczniowie w ramach realizowanego ogólnopolskiego projektu “Klimatyczna Klasa I – III”. Zajęcia podzielone były na etapy: układanie puzzli z emocjami, opis obrazka- emocji na nim zawartych, rozmowa jak należy rozpoznawać konkretne emocje, i jak na nie reagować. Na zakończenie uczniowie zobaczyli film uświadamiający, że nie tylko my, ludzie ale i zwierzęta okazują swoje emocje i warto posiadać umiejętność właściwego ich rozpoznawania.
LIŚCIAKI
Czy miejsce liści jest tylko na drzewach lub na ziemi, kiedy spadają? My udowadniamy, że nie. Po raz kolejny wykorzystaliśmy piękno naszej przyrody do stworzenia prac – Liściaków. Zadanie było proste, wykonać własną pracę tylko z liści. Sami oceńcie czy Nam się to udało?
CO NAM NIESIE PANI JESIEŃ ?
Z tym hasłem rozpoczęliśmy przygotowania do przywitanie tej pory roku. Uczniowie wykonali dwie prace: gazetkę nienawiązującą do tematu oraz dary jesieni w postaci wspólnego wianka.
LETNIE OPOWIEŚCI
Nowy rok szkolny to kolejne wyzwania przed naszymi uczniami. Już wiedzą, że zajęcia nigdy nie są takie same, a Panie mogą ich zaskoczyć pod wieloma względami. Mamy nadzieję, że klasa poradzi sobie równie dobrze jak w zeszłym roku.
Trzymamy kciuki i do zobaczenia na naszych zajęciach.
ROK SZKOLNY 2018/2019
ZAKOŃCZENIE ROKU
Z okazji zakończenia roku szkolnego zostało zorganizowane spotkanie z Rodzicami i nauczycielami. Uczniowie mogli zaprezentować swoje umiejętności i talenty podczas części artystycznej. W tle występów wyświetlane były zdjęcia zrobione w ciągu całego roku szkolnego. Na zakończenie czekała na wszystkich wielka niespodzianka – tort przygotowany szczególnie na ta okazję. Tym słodkim akcentem podsumowaliśmy cały rok współpracy.
Teatr Czarnego Tła w Chorzowie
DZIEŃ RODZINY
W związku z obchodami Dnia Rodziny w naszej szkole, uczniowie wykonali gazetę szkolną. Tematem była “Bajkowa Rodzina” – uczniowie po raz kolejny wykazali się twórczością i oryginalnością. Stworzyli własny tekst bajki oraz swoją “Potworkową Rodzinkę”. Tym razem w pracę plastyczną zostały zaangażowane całe rodziny (każdy odbijał swoją rękę na kartce). Efekty współpracy można podziwiać na korytarzu szkoły.
DZIEŃ TAJLANDII W KLASIE IB
W niecodzienną podróż, palcem po mapie, zaprosił swoich klasowych kolegów i koleżanki Nitichaj wraz z mamą. Podróżując w 90 minut po tajemniczym kontynencie zwanym Azją uczniowie mieli okazję poznać historię i dzień powszedni tego odległego i malowniczego kraju. “Łamiąc przysłowiowe języki” uczyły się języka tajlandzkiego oraz alfabetu, który wcale nie jest taki prosty. Kto wie, może pasja podróżnika i obieżyświata pozwoli nam w przyszłości odwiedzić ten kraj osobiście!
Gratulujemy pięknego występu!
OLIMPIADA PIERWSZOKLASISTY
Uczniowie naszej klasy reprezentowali Szkołę Podstawową nr 1 w organizowanej Olimpiadzie Pierwszoklasisty, która odbyła się na Hali Sportowej “Michał”. Pozostali uczniowie wspaniale kibicowali.
DZIEŃ KOBIET
Chłopcy jak zawsze staneęi na wysokości zadania i nie zapomnieli o tak wyjątkowym dniu jakim jest “DZIEŃ KOBIET”.
Przygotowali niespodziankę i upominki dla dziewczynek.
Brawa dla nich.
Wiosenne okulary
Kolejne wyzwanie za nami. Uczniowie na ostatnich zajęciach plastyczno – technicznych wykonywali oryginalne wiosenne okulary. Praca dzieci była ogromna, łączyli różne techniki. Każdy wykonał motylka metodą origami, ozdobił kwiatki oraz kolorował elementy znajdujące się na okularach. Efekt końcowy można oglądać na gazetce szkolnej.
Wycieczka do Jednostki Ratowniczo Gaśniczej w Katowicach
Dnia 6 marca 2018r. klasa I B była w Jednostce Ratowniczo Gaśniczej nr 1 w Katowicach – Szopienicach. W Sali edukacyjnej „Mała Strażnica” dzieci obejrzały film edukacyjny o pracy strażaka, oraz zwiedzały jednostkę. Dzieci zapoznały się ze sprzętem strażackim jakim posługują się na co dzień strażacy. Poznali zasady jak należy postępować w sytuacjach zagrożenia, jak udzielać pierwszej pomocy. Dzieci również poznały zasady jak należy postępować w przypadku zauważenia pożaru lub innego zagrożenia oraz jak alarmować straż pożarną oraz inne służby ratunkowe.
Dzień Patrona
W związku z obchodami Dni Patrona naszej szkoły Mikołaja Kopernika uczniowie mieli za zadanie wykonać oryginalną gazetkę przedstawiająca nasza planetę- Ziemię. Uczniowie od razu wzięli się do pracy. Wykleili rysunek dostępnymi materiałami spożywczymi ( kasze, ryż, płatki). Następnie przystąpili do najbardziej pracochłonnej i starannej części – malowanie. Pomimo wielu trudności nie poddali się i dokonali niemożliwego. Efekt końcowy przerósł oczekiwania nauczycieli.
Muzeum Śląskie
Dnia 20 lutego klasa IB w Muzeum Śląskim miały zajęcia warsztatowe
„Zaczęło się od ziarna- poznanie historii roślin uprawnych”
Zwiedziliśmy ekspozycję , której bohaterami są rośliny uprawne i użytkowe.
Zobaczyliśmy i obserwowaliśmy oryginalne pozostałości roślin uprawnych , pozyskanych w trakcie badań wykopaliskowych, w tym depozyty zbożowe znalezione na terenie Śląska.. Zobaczyliśmy również przedmioty wykonane z roślin, takie jak tkaniny, talerze, sznury, instrumenty czy miotły oraz współczesne produkty codziennego użytku.
Poznaliśmy również historię Górnego Śląska.
DZIEŃ ŚPIOCHA
Dnia 26.01.2018 r. w naszej szkole odbył się Dzień Śpiocha! Klasa Ib “przywędrowała” do szkoły w strojach nocnych – pidżamach, koszulkach, szlafrokach – wraz ze swoimi ukochanymi przytulankami czy podusiami.
WYJŚCIE DO FILHARMONII
Dnia 23 stycznia klasy IB uczestniczyła w wyjściu do Filharmonii Śląskiej na koncert “Kwartet znaczy cztery”
DZIECIĘCA FIZYKA
Od września, w ramach zajęć dodatkowych uczniowie klasy I B realizują cykl zajęć w ramach tzw. DZIECIĘCEJ FIZYKI. Pomimo iż z założenia eksperymenty są naukowe, stanowią jednak też dobrą zabawę dla badawczego umysłu małego dziecka. Umożliwiają zrozumienie zjawisk przez samodzielne wprowadzanie czynników i obserwowanie powstałych zmian. Mają na celu rozwinięcie naukowej, badawczej, odkrywczej postawy u dzieci.
Wycieczka do Palmiarni
Czy to cuda, czy to czary? A jednak nie. Mogli o tym przekonać się uczniowie klasy I B odwiedzając Palmiarnię w Gliwicach. Na skrzydłach wyobraźni mieli okazję przenieść się do krainy pieprzu i wanilii lub na tropikalną wysepkę. Jednak na zawsze w pamięci pozostaną im cztery ogromne akwaria, które wiernie odwzorowują środowiska wodne dorzecza Amazonki, jeziora Tanganika, rzeki Azji Południowo-Wschodniej i polskich rzek.
W lutym kolejne naukowe wyzwanie. Jaką drogę wskaże nam azymut wiedzy?
BAŁWANKI
Uczniowie podczas zajęć wykonali bałwanki według własnej koncepcji. Prace były starannie wykonane, dopracowane w każdym szczególe.
Uczniowie jak tylko nadarzyła się okazja zapozowali również jako bałwanki.
CUDACZEK WYŚMIEWACZEK
Uczniowie podczas zajęć wykonali głównego bohatera lektury.
Cudaczek – Wyśmiewaczek niby zrobiony tym samym sposobem a jednak każdy inny.
WIGILIA KLASOWA
22 grudnia odbyła się wigilia klasowa. Uczniowie składali sobie życzenia i częstowali się przyniesionymi smakołykami.
Stół zdobiły ozdoby przygotowane przez dzieci i rodziców.
KIERMASZ ŚWIĄTECZNY
7 grudnia jak co roku odbył się Dzień Śląski połączony z Kiermaszem Świątecznym. Uczniowie po raz pierwszy mogli w nim uczestniczyć. Do zadania podeszli z pełnym profesjonalizmem, zachęcali do zakupu przygotowanych przez siebie ozdób. Jak widać po raz kolejny pokazali, że nie ma dla nich rzeczy niemożliwych, że ze wszystkim sobie radzą.
BAŁWANKI
Uczniowie podczas zajęć wykonali bałwanki według własnej koncepcji. Prace były dopracowane.
ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA NA ŚLĄSKU
Uczniowie z okazji Świąt Bożego Narodzenia przygotowali piękną gazetkę.
Kim był Mikołaj? Jakie tajemnice kryje?
Na te i inne pytania dzieci starały się znaleźć odpowiedź, zwiedzając Galerię plastyki nieprofesjonalnej. W trakcie zajęć poznały legendy i przypowieści o św. Mikołaju oraz tworzyły własne przedstawienia teatralne. Miały okazję podziwiać piękne stroje teatralne oraz dekoracje sceniczne. Uwieńczeniem pobytu w Muzeum Śląskim były wirtualne gry planszowe przybliżające zabytki Śląska oraz piękne budowle z klocków. Wszystkim dopisywały wspaniałe humory.
Piernikowe szaleństwo
Po dzisiejszej dawce słodkości Nasi uczniowie na pewno szybko nie pójdą spać 🙂
Dzieci otrzymały pierniki, które ozdabiały na swój własny sposób. Powstawały motywy świąteczne czy też “Kopce kreta”, czyli im więcej lukru i posypki tym lepiej.
Zabawa, zabawa, zabawa tak można podsumować zajęcia.
Zapraszamy do galerii
SPOTKANIE Z RODZICAMI
Płatki śniegu na ziemię spadają, o świętach nam przypominają.
W tym magicznym okresie przepełnionym ludzką radością i życzliwością, gdy za oknami ciemno, a światła latarni skrzą się na śniegu uczniowie klasy I B wspólnie z Rodzicami w poniedziałkowe popołudnie przygotowali wiele wspaniałych ozdób świątecznych, które zaprezentują na czwartkowym kiermaszu.
Dziękujemy bardzo Rodzicom za zaangażowanie i poświęcenie swoje czasu 🙂
MISIOWA RODZINKA
Wykonać pracę bez użycia kredek. Czy jest to możliwe? Klasa Ib po raz kolejny udowodniła, że nie ma dla nich rzeczy niemożliwych. Podczas zajęć każdy miał swój pomysł na misia. Używali włóczek, plasteliny, kolorowych kartek. Efekty pracy można podziwiać na gazetce szkolnej.
ŚNIADANIE DAJE MOC
Klasa Ib bierze udział w programie “Śniadanie daje moc”, pamiętając bowiem, że śniadanie stanowi najważniejszy posiłek dnia. W czwartek podczas lekcji przygotowywali wspaniałe kanapki z produktów przyniesionych przez siebie. Po zjedzeniu takich przysmaków uczniowie mieli dużoooo energii, którą wykorzystywali podczas lekcji i w czasie zabaw.
Muzeum Śląskie
Uczniowie w Muzeum Śląskim w Katowicach wzięli udział w zajęciach z edukacji przyrodniczej inspirowanych powieściami Alfreda Szklarskiego. Dzieci mogły poznać bogate tradycje odległych kultur, jednocześnie dobrze się bawić. Wszystko to w przyjaznym otoczeniu pobudzającym zmysły, wspomagającym naturalna pomysłowość i zachęcającym do współpracy. Uczniowie wędrowali po różnych kontynentach poznając zwyczaje różnych narodowości i występujących tam zwierząt.
Filharmonia
„Ucha nastawiam, słucham jak gra. Muzyka we mnie, w muzyce ja”. Chcemy tak, jak wyżej cytowana piosenka Anny Marii Jopek, zachęcić naszych uczniów do bliższego obcowania z muzyką.
W związku z tym w dniu dzisiejszym klasy IB i IIIB wzięły udział w kameralnym spotkaniu z muzyką w Filharmonii Śląskiej w Katowicach. Uczniowie mogli zobaczyć salę koncertową. Zajęcia w sali kameralnej Filharmonii Śląskiej poświęcone były dwóm instrumentom: fortepianowi i skrzypcom. Uczniowie wysłuchali utworów Wieniawskiego, Kreislera, Chopina czy Liszta. Sami mogli zaprezentować się na scenie grając na instrumentach, jak i tańcząc w rytm wygrywanych melodii. A wszystko w świetnej atmosferze nauki przez zabawę.
KLUB DYSKUSYJNY I B:
SOWA – MĄDRA GŁOWA
(…) Zacznijmy od korzyści z głośnego czytania dla zdrowia emocjonalnego dziecka. (…) Dziecko, któremu codziennie czytamy, czuje się ważne i kochane. Buduje to jego mocne poczucie własnej wartości – wewnętrzną siłę i wiarę w siebie, które wpłyną na jakość jego życia co najmniej tak znaczące jest jak zdrowy kręgosłup czy zdrowe oczy.
Fundacja ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom
We wrześniu i październiku uczniowie klasy I B poznali bohaterów opowiadania Elżbiety Zubrzyckej:
O ZAJĄCZKU FILIPIE, KTÓRY ZE STRACHU DOKONAŁ WIELKICH CZYNÓW.
Podjęli dyskusję na temat sensu wypowiedzi mamy i taty zajączka oraz zachowania zajączka Filipa i jego przyjaciółki Pusi:
“Nie wycofuj się, to nie jest rozwiązanie – perswadowali z powagą mama i tata – Jeśli przegrasz, będziesz wiedział, że przed przyszłymi zawodami musisz więcej ćwiczyć, aby poprawić wynik. Jeśli wygrasz, będziesz miał wielką satysfakcję. Zaryzykuj. Cokolwiek się zdarzy, wyjdzie ci na dobre.
“Uczucie wdzięczności czyni naszą duszę piękniejszą. Kiedy się zachwycamy, stajemy się szczęśliwsi, a tego nie kupisz za żadne pieniądze”i “Pamiętaj, żeby osiągnąć sukces, musisz być pierwszy, najlepszy albo inny”.
“[…] Nie możesz się poddawać i wycofywać. Musisz w siebie uwierzyć. Żeby w siebie uwierzyć, powinieneś zacząć ćwiczyć. Wtedy zauważysz, jakie robisz postępy. Tym sposobem docenisz swoje możliwości. Sukcesy nie przychodzą w życiu same. Trzeba popracować, żeby osiągnąć sukces.”
“[…] Owszem, dobrze jest mieć talent, ale to nie wystarczy. Trzeba go rozwijać. Jeśli nic nie będziesz robić, tylko martwić się i narzekać, to talent się zmarnuje. Nikt go nawet nie zauważy.”
Postanowili, że będą tacy jak Filip, bo przyjaźń, odwaga i wzajemne zrozumienie to wartości bezcenne, które nadają sens całemu życiu.
Uczniowie wykonali również swoje postacie z opowiadania.
Zapraszamy do galerii
Madagaskar klasy 1B
Kolejna praca plastyczna i nowe wyzwanie przed uczniami.
Gazetka szkolna “Nasza klasa”, ale czy do nas pasuje powieszenie zdjęć ? Chyba nie 🙂
My stawiamy na oryginalność i pomysłowość.
Jesteśmy spontaniczni, nieprzewidywalni, z poczuciem humoru tak jak nasza gazetka.
Całość widoczna dokładnie na korytarzu szkolnym. Zapraszamy do oglądania.
.
Wycieczka do Muzeum Śląskiego w Katowicach
Uczniowie w ramach innowacji pedagogicznej będą uczestniczyli w cyklu wyjść i wycieczek. W dniu dzisiejszym odwiedzili Muzeum Śląskie w Katowicach. W trakcie zajęć dzieci oglądały Galerię sztuki polskiej 1800–1945. Dowiedziały się, czym jest portret, co może być elementem martwej natury i pejzażu oraz uczyli się opowiadać o obrazach. W ramach zabawy w parach układali puzzle przedstawiające widoczną ekspozycję. Pani przewodnik zachęcała młodych odbiorców do wnikliwego oglądania obrazu, do którego było specjalne zadanie. Całość zakończona była pracą plastyczną – kolorowankami zaprojektowanymi na podstawie zbiorów Muzeum Śląskiego.
DZIEŃ CHŁOPAKA
Dziewczynki z klasy 1b przygotowały niespodziankę dla chłopców z okazji ich święta.
Nie zabrakło prezentów jak i pyszności dla całej klasy.
Na zakończenie grupa wspólnie wykonała piosenkę. Po występie Panie nie mogły wyjść z podziwu za odwagę dzieci i ich “profesjonalizm”. Coś nam się zdaje, że w klasie 1b odkryjemy przyszłe “gwiazdy”.
AUTOPORTRET – Taka prosta praca ? Chyba jednak nie. Nasze Panie zawsze nas zaskoczą zadaniem.
Uczniowie wykonywali swój autoportret przy użyciu rolek po papierze toaletowym. Czy jest to możliwe? Oni udowodnili, że tak. Choć nie są okrągli jak rolka i każdy z nich jest inny wszystkim udało się stworzyć “swojego sobowtóra”.
Nazwa innowacji: Radość poznania – uczeń badaczem i odkrywcą
Autor: Brygida Chyra
Realizatorzy innowacji: Brygida Chyra, Marlena Pyrchała, Barbara Starzyk
Klasa: 1 b
Rodzaj innowacji: metodyczno – organizacyjna
Termin realizacji: 01.09.2017- 31.05.2020
Główny cel innowacji:
Wspieranie, rozwijanie oraz stymulacja kreatywności twórczej uczniów poprzez odkrywanie przyjemności rozwiązywania problemów, tworzenia, cieszenia się uzyskanym efektem działań oraz motywowanie do samorozwoju.
Szczegółowe cele innowacji:
- rozwijanie myślenia dywergencyjnego – giętkości, płynności, oryginalności,
- rozwijanie wrażliwości wzrokowej, słuchowej i dotykowej oraz postrzegania pięcioma zmysłami,
- rozwijanie umiejętności odbierania przedmiotów i zjawisk w sposób polisensoryczny,
- rozwijanie umiejętności rozumienia problemów i planowania własnych działań,
- rozwijanie zmysłu spostrzegawczości, wrażliwości oraz indywidualnych zdolności twórczych,
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich przeżyć emocjonalnych za pomocą środków artystycznych,
- kształtowanie umiejętności poszanowania pomysłów innych członków grupy i indywidualnej postawy wobec sztuki, pobudzanie zdolności i możliwości twórczych,
- uświadamianie uczestnikom ich potencjału twórczego, wzmacnianie poczucia własnej wartości, wskazywanie „mocnych stron”, możliwość przeżycia satysfakcji z pracy twórczej i jej efektów,
- uwrażliwianie na piękno otaczającego świata, wzbudzanie przeżyć estetycznych,
- poznanie różnych technik plastycznych,
- rozwijanie zainteresowań i kształcenie kreatywności,
- integracja środowiska rodzinnego dziecka.
Warunki realizacji:
Innowacja poszerza program nauczania. Realizowana jest podczas zajęć dydaktycznych oraz pozalekcyjnych. Proponowany układ materiału został dostosowany do warunków szkoły i uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej.
Zachęca dzieci do działalności twórczej poprzez:
- systematyczny udział w spotkaniach,
- udział w wycieczkach i wyjściach (prelekcje, spotkania, zajęcia warsztatowe w muzeach i filharmonii, teatrze, spotkania z ciekawymi ludźmi),
- aktywne i twórcze zaangażowanie w zajęcia,
- udział w konkursach plastycznych,
- możliwość prezentowania swoich wytworów,
- publikacje na gazetce szkolnej i na stronie internetowej szkoły.