Palmiarnia
9 stycznia odwiedziliśmy kolejne ciekawe i niesamowite miejsce- tropikalny las w środku Europy, czyli Palmiarnię w Gliwicach.
Jako mali odkrywcy poznaliśmy i badaliśmy przeróżne gatunki egzotycznych roślin, podziwialiśmy ich piękno i różnorodność. Zwiedziliśmy także kaktusiarnię i poznaliśmy wiele roślin użytkowych. Największe wrażenie na nas – małych odkrywcach – zrobił pawilon, w którym mogliśmy podziwiać i obserwować różnokolorowe ryby z Polskich rzek jak i różnych dalekich zakątków świata.
To dopiero była przygoda!
Muzeum Śląskie
Kolejna wizyta w Muzeum Śląskim nie zawiodła naszych oczkiwań. Pełni energii i głodni nowych doświadczeń pojechalismy na spotkanie z przygodą.
Tym razem mogliśmy spróbować swoich sił w róznych inteaktywnych, logicznych grach oraz podczas tworzenia budowli z klocków.
Poznalismy także kilka legend, do których tworzylismy ciekawe inscenizacje, z własnoręcznie przygotowanymi strojami i dekoracjami.
Jak zwykle świetnie się bawiliśmy!
Książkowa lista przebojów!
Uczniowie klasy IIb odkrywają świat także poprzez literaturę – lubimy czytać książki!
W związku z tym przynosimy do klasy swoje ulubione książki, o których opowiadamy tak, aby zachęcić kolegów i koleżanki do ich przeczytania J
Tworzymy zatem naszą klasową książkową listę przebojów!
Kolejne spotkanie w Muzeum Śląskim
8 listopada pojechaliśmy kolejny raz na spotkanie w Muzeum Śląskim. Tym razem dowiedzieliśmy się nowych i ciekawych rzeczy z całkiem innej dziedziny niż ostatnio – tym razem była to sztuka malarska.
Oglądaliśmy obrazy martwej natury, portrety i pejzaże – dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstały, jaką techniką zostały namalowane, a także kto jest ich autorem. Układaliśmy tez puzzle i kolorowaliśmy obrazki związane z dziełami sztuki znajdującymi się w Muzeum.
Każdy może odwiedzić Muzeum Śląskie – nawet osoby niepełnosprawne czy niewidzące mogą podziwiać dzieła sztuki, dzięki specjalnym obrazom, które ludzie ci „oglądają” przez dotyk. Super sprawa!
Filharmonia
Uczniowie naszej klasy wzięli udział w koncercie muzycznym, w którym główne role odgrywały skrzypce i fortepian. Mogliśmy podziwiać te instrumenty i wiele się o nich dowiedzieliśmy. Nie zabrakło te zabawy i tańców! Było super a filharmonia wcale nie musi być nudna!
Wycieczka do Lasku Bytkowskiego
16 października przy przepięknej pogodzie i w pełnym słońcu ruszyliśmy na wycieczkę do pobliskiego Lasku Bytkowskiego. Jednak przed wyjściem, przygotowaliśmy regulaminy dotyczące zachowania się w lesie i na ich podstawie stworzyliśmy plakaty. Są to nasze Leśne Umowy.
Podczas wycieczki zamieniliśmy się w badaczy-odkrywców. Obserwowaliśmy przyrodę- drzewa, krzewy, poznaliśmy budowę lasu. Szukaliśmy rożnych grzybów, a także zbadaliśmy wszystkimi zmysłami korę drzew. Na koniec zrobiliśmy coś dla ciała- Leśny Turniej Sportowy.
Po powrocie, obładowani darami jesieni, stworzyliśmy przepiękne prace, które ozdobiły naszą Leśną Galerię.
Super jest być małym odkrywcą!
Dzieci listy piszą
Uczniowie klasy III b już w zeszłym roku szkolnym nawiązali ciekawą współprace z rówieśnikami z miejscowości Kamyk. Nowoczesne dzieciaki wcale nie zapomniały o listach – poprzez współpracę mogą doskonalić umiejętność ich pisania, ale także dzielić się doświadczeniami i przeżyciami z nowymi kolegami i koleżankami.
Z wizytą w Muzeum Śląskim
Uczniowie klasy 3b odwiedzili Muzeum Śląskie, gdzie wzięli udział w zajęciach z edukacji przyrodniczej inspirowanych powieściami Alfreda Szklarskiego. Dzieci mogły poznać bogate tradycje odległych kultur, jednocześnie dobrze się bawić. Wszystko to w przyjaznym otoczeniu pobudzającym zmysły, wspomagającym naturalną pomysłowość i zachęcającym do współpracy. Uczniowie wędrowali po różnych kontynentach poznając zwyczaje różnych narodowości i występujących tam zwierząt. Było super!
Kreatywne zajęcia teatralne
W ramach innowacji pedagogicznej każdy uczeń ma odkryć w sobie to, co najlepsze i pogłębiać swój talent. W klasie III B nie brakuje talentów aktorskich oraz kreatywnych dzieciaków. Swoje umiejętności mogą rozwijać na zajęciach Koła Teatralnego, gdzie nie tylko uczą się być aktorami, ale także mogą bawiąc się rozwijać swoją wyobraźnię, tworzyć nowe scenki czy wymyślać nowe postaci. Potrafią stworzyć coś z niczego i wykorzystać w nowy, zaskakujący sposób znane przedmioty. To dopiero jest zabawa! 🙂
Nazwa innowacji: Mój mały świat- odkrywam i badam
Autor : Małgorzata Kaleta
Klasa: III B
Rodzaj innowacji: metodyczno-organizacyjna
Termin innowacji: 1.09 2017-31.05.2018
Cel główny:
Głównym celem innowacji jest wzbudzanie w uczniach kreatywnej twórczości, umożliwianie im działań, które rozwijają ich talenty i pasje oraz zachęcenie do odkrywania siebie i świata.
Cele szczegółowe:
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich przeżyć emocjonalnych za pomocą środków artystycznych;
- rozwijanie zmysłu spostrzegawczości, wrażliwości oraz indywidualnych zdolności twórczych;
- kształtowanie umiejętności poszanowania pomysłów innych członków grupy i indywidualnej postawy wobec sztuki;
- rozwijanie umiejętności odbierania przedmiotów i zjawisk w sposób polisensoryczny;
- pobudzanie zdolności i możliwości twórczych;
- uświadamianie uczestnikom ich potencjału twórczego, wzmacnianie poczucia własnej wartości, wskazywanie „mocnych stron”, możliwość przeżycia satysfakcji z pracy twórczej
i jej efektów; - uwrażliwianie na piękno otaczającego świata, wzbudzanie przeżyć estetycznych;
- poznanie różnych technik plastycznych;
- rozwijanie zainteresowań i kształcenie kreatywności.
Warunki realizacji:
Innowacja przeznaczona jest dla uczniów klasy III. Realizacja jej obejmować będzie zajęcia odbywające się poza szkołą – wyjścia, wycieczki, które zainspirują uczniów do kreatywnego działania, pokażą różne ciekawostki, zachęcą do odkrywania świata, uwrażliwią na otaczające piękno i sztukę. Poza tym, każde wyjście, wycieczka będzie dobrą sposobnością do kreatywnego tworzenia przeróżnych dzieł przez dzieci już na miejscu, w szkole. Skupimy się także na rozwijaniu kreatywności dzieci poprzez zabawy w teatr i różnego rodzaju techniki i metody z tym tematem związane. Dzieci w swobodnych wypowiedziach, odgrywaniu scenek, wcielaniu się w role rozwijają swoją kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów, twórczego i indywidualnego myślenia.
Zapisz
Zapisz